Feedbacksessie digitale Hulpkaart

26 april 2024

Wat een vriendelijke uitstraling, heel overzichtelijk en een fijne manier van benaderen. Ook kritische vragen of alle informatie duidelijk aan te geven is en hoe je de kaart uitleest op je telefoon komen aan bod. We kijken positief terug op de online feedbacksessie over de ontwikkeling van een digitale Hulpkaart.

Divers gezelschap

Blij met de deelnemers die het prototype van de digitale Hulpkaart mee wilden beoordelen. Een mooi divers gezelschap van zowel ervaringsdeskundigen, ambassadeurs van het eerste uur, professionals uit zorg & welzijn, vanuit de politie en de NS.

Paraplu voor andere kaarten

Programmamanager Inez van Gils start met een toelichting over de opdracht vanuit VWS om ook een digitale versie van de Hulpkaart te ontwikkelen. Een kaart die heel breed ingezet kan worden voor eigenlijk iedereen die met een veilig gevoel van huis wil. Omdat de Hulpkaart eenvoudig en voor diverse doelgroepen in te zetten is, kan de kaart ook dienen als een soort paraplu voor andere kaarten. Zeker een digitale versie biedt veel mogelijkheden om snel en gericht de juiste informatie te delen als jezelf even niet de woorden kan vinden. 

Stapsgewijs

Na de introductie zoomen we in 2 groepen verder in op het gebruik van de digitale kaart. Groep 1 krijgt stapsgewijs uitleg over de onboarding als je de kaart aanvraagt. Wat moet je waar invullen, spreekt de tekst aan, kan je alle gewenste informatie kwijt in deze digitale versie? De andere groep kijkt naar het uitlezen van de digitale kaart. Hoe werkt dit, is deze werkwijze gebruiksvriendelijk, welke informatie is belangrijk om snel in te zien?

Doorontwikkeling

Vanuit beide groepen halen we belangrijke en nuttige feedback op. Gemotiveerd door de enthousiaste en positieve reacties gaan we verder met de ontwikkeling van de digitale Hulpkaart. Streven is om rond juni de 1e versie live te gaan testen. Meer informatie en op de hoogte blijven van de ontwikkeling van de digitale Hulpkaart? Meld je aan voor onze nieuwsbrief.