De digitale Hulpkaart is inmiddels via de website aan te vragen. Stapsgewijs kun je de kaart invullen met jouw persoonlijke gegevens en dan eenvoudig als QR-code bij je dragen. Maar zijn alle stappen duidelijk en hoe gebruiksvriendelijk wordt de aanvraag ervaren?
Zorgpanel Patiëntenfederatie
We zijn heel blij dat Patiëntenfederatie Nederland als 1 van de pilots de aanvraag wilde laten testen om zo in korte tijd een grote hoeveelheid gebruikerservaring te verzamelen. Het Zorgpanel van Patiëntenfederatie bestaat uit een groep betrokken mensen die zich wil inzetten voor verbeteringen in de zorg en het sociaal domein. Na onze oproep om mee de digitale Hulpkaart te testen hebben bijna 500 leden anoniem meegedaan. Een mooi resultaat dat veel goede tips heeft opgeleverd.
Score van 4 uit 5
Op de vraag in hoeverre panelleden de Hulpkaart zouden aanbevelen werd gemiddeld een score van 4 uit 5 gegeven. Daar zijn we best trots op. Natuurlijk is niet iedereen enthousiast. Sommigen vonden het aanvragen toch nog te ingewikkeld. Ook ontvingen we veel opmerkingen over de nog relatieve onbekendheid van de kaart, of over de hoeveelheid alternatieven die er op verschillende terreinen zijn, zoals de niet-reanimeerpenning. Al met al, genoeg feedback voor de doorontwikkeling van de digitale Hulpkaart en heel veel dank aan alle deelnemers van het Zorgpanel van Patiëntenfederatie Nederland.